piliscsaba_cimer

Folytatódik a lakcím-felülvizsgálat városunkban

KÖZZÉTÉVE: 2024.08.29. 11:59

CÍMKE: Automatikus hírlevél

A központi címregiszterről és címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Kr. (a továbbiakban: Korm.rendelet) célja az volt, hogy létrehozza a központi címregisztert (a továbbiakban: KCR), a különböző nyilvántartásokban párhuzamosan szereplő címadatokat egyetlen nyilvántartásba egyesítse, és így a címadatok a különböző dokumentumokban azonosak legyenek. A KCR első adatfeltöltése során kiderült, hogy számtalan cím nem felel meg a szabványnak és a szabályozásnak. Ezeknek a címeknek a rendezése – az ún. címképzés – a települési önkormányzatok jegyzőinek hatáskörébe került.

 

Annak érdekében, hogy ez a címképzés megtörténhessen az önkormányzatoknak a KCR-rel összhangban szabályt kellett alkotniuk a települési közterületek elnevezésének, a házszám-megállapításának szabályairól. Ez városunkban a Piliscsaba Város Önkormányzata Polgármesterének a közterületek elnevezéséről és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 13/2020. (VI.4.) ör.-e (a továbbiakban: Önkormányzati rendelet).

A lakcím-felülvizsgálat a Korm.rendelet és az Önkormányzati rendelet alapján 2021.évben kezdődött meg Piliscsabán. 158 piliscsabai utcában kell a lakcímeket felülvizsgálni. Az elmúlt három évben 24 utcában történt meg a lakcímek teljeskörű felülvizsgálata. A lakcím-felülvizsgálatot általában nehezíti, hogy a választások idejére azt fel kell függeszteni, hiszen a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény értelmében a választások kitűzésétől a választás napjáig nem lehet közterület nevének és jellegének, a ház számának, az épület vagy a lépcsőház jelének a megváltoztatását a címnyilvántartásban átvezetni, így ezen időszakokban a KCR miatti lakcím-felülvizsgálat átmenetileg szünetel. Így az ezzel kapcsolatos munka a 2022. évi országgyűlési képviselők választásának idején, illetve a 2024. évi általános választások idején is szünetelt.

A lakcímek jogszabályban előírt pontosítása az érintett tulajdonosok, bérlők, lakók kiemelt érdeke. A rendezetlen lakcímhelyzet a későbbiekben számtalan kényelmetlenség okozója lehet, például jogi problémák adódhatnak az ingatlan értékesítése, öröklése kapcsán. Ennek, a gyakran konfliktusokkal is járó feladatnak a végrehajtására – ahogyan fentebb már utaltunk rá – a Korm.rendelet az önkormányzatokat, illetve a jegyzőket jelölte ki. A Piliscsabai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban. Hivatal) munkatársai tehát a címek felülvizsgálatának végrehajtói, nem pedig a kezdeményezői.

 

Az Igazgatási Osztály ütemtervet készített a lakcím-felülvizsgálat folytatására, amely szerint a közeljövőben – 2024. szeptember 1. napjától – az alábbi utcák címeinek felülvizsgálata fog megkezdődni:

Mátyás király út

Munkácsy Mihály utca

Munkácsy Mihály köz

Ady Endre utca

Kossuth Lajos utca

Kisfaludy utca

Arany János utca

József Attila utca

Petőfi utca

Nagybaczoni Nagy Vilmos utca

Vörösmarty Mihály utca

Széchenyi utca

Szent István király köz

 

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eütv.) 2024. szeptember 1. napjától hatálytalan, így helyette ezen naptól a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény lép hatályba, így a lakcím-felülvizsgálat során az állampolgárokkal való kapcsolattartásnak (értesítések, határozatok stb. kiküldésének) alapértelmezett módja az ügyfélkapun történő kapcsolattartás (lesz).

A lakcím-felülvizsgálat során az Igazgatási Osztály munkatársai kérik az érintett utcák lakóinak segítségét, és megértő együttműködését.

 

Piliscsaba, 2024. augusztus 28.

 

Dr. Juhász Andrea PhD

jegyző