Vissza a hírekhez...
2018-05-04
Lakossági fórum közútfejlesztésről - beszámoló



Lakossági fórumot tartottak a Klarissza-házban az Esztergom – M1 autópálya közúti kapcsolatának fejlesztéséről. A fórum házigazdájaként Farkas András polgármester köszöntötte a nem túl nagyszámú érdeklődőt. A projektet a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. képviselője és a tervező ConstReal Mérnöki Iroda Kft. tagjai mutatták be.

Az április 26-án megtartott lakossági fórum a gyér érdeklődés miatt inkább Piliscsaba Város képviselőtestületének és a projektgazdák egyeztetésének tűnt, hiszen a testület számos tagja jelent meg az eseményen. A NIF Zrt. projektfelelőse, Vejtey Miklós előadásában részletesen beszámolt az Esztergom – M1 autópálya közúti kapcsolat fejlesztéséhez eddig elkészült és folyamatban lévő tanulmányterv, megvalósíthatósági tanulmány, környezeti hatástanulmány és műszaki tanulmányterv jelenlegi fázisairól. A tervezett nyomvonalak több változatban szerepelnek a tervekben, minden elképzelésnek vannak előnyei és hátrányai. Környezetvédelmi és mezőgazdasági művelési szempontok mellett a sebességhatárok megállapítására és a hangterhelés fokának megállapítására is kiemelt figyelmet fordítottak. Bár az M1-es autópályát Esztergommal összekötő tervezett 2 x 1 sávos 103. számú főút, és az Esztergom város és az M1 között 2 x 2 sávban bővítésre kerülő gyorsforgalmi út (Suzuki út) tervezése közvetlenül nem érinti Piliscsabát, hatásában azonban jelentősen befolyásolja az átmenő forgalmat – emelte ki felszólalásában Styevola István képviselő, a FEB elnöke. Farkas András polgármester hangsúlyozta, hogy 70%-os lesz a település forgalomnövekedése, ha nem kerül kialakításra megfelelő elkerülő út. Továbbá nehezményezte, hogy a tervek közel húsz éves térképek alapján készültek, így számos lakópark, ingatlan nem szerepel rajta, viszont az orosz laktanya még igen.

A fórum résztvevői közül is többen kérdéseket intéztek a projektfelelősök felé, így Simon Gyula közrendvédelmi tanácsnok és Marthi Zsuzsa főépítészasszony is. A problémák felvetésére Vejtey Miklós a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektvezetője részletekbe menően válaszolt, és a műszaki tanulmánytervért felelős Komjáti Péter tervezővel próbáltak meg minél kielégítőbb megoldásokat felvázolni. Ez nem minden esetben sikerült, de a párbeszéd segítette, hogy a felek megismerhessék az érveket pro és kontra, így talán közelebb jutva egy kompromisszumos megoldáshoz. Több száz szempontnak kell megfelelni és a projektfelelős is úgy gondolja, hogy tökéletesen jó megoldást nem lehet hozni, mindig lesznek érdeksérelmek, de ezeket minimalizálni kell, ha kell, akár többszöri újratervezéssel is.

Természetesen a tervezés és egyeztetés folytatódik: a tervek szerint az engedélyezési eljárással a teljes tervezési folyamat 2019. július végére lezárul és a kivitelezés is megtörténik a mintegy 32 kilométeres közútszakasz megépítésével 2023 első felére. Remélhetőleg a piliscsabai polgárok megelégedésére.

További képeket a lakossági fórumról facebook-oldalunkon találnak.

BG





Copyright 2013.
Piliscsaba Város Önkormányzatának hivatalos honlapja.