Vissza a hírekhez...
2018-04-10
Májustól indulhatnak a zónázó vonatok a Nyugati-Esztergom vonalon



Április 9-én elindultak a korszerű FLIRT szerelvények a Budapest-Esztergom vasútvonalon, már csak két kora reggeli vonat maradt Desiro-szerelvény. Májsu 20-tól várható az új, zónázó menetrend bevezetése, ezzel 62 percre csökkenhet az Esztergom-Nyugati közti menetidő.

A pályafelújításnak és villamosításnak köszönhetően április 9-től elektromos FLIRT-szerelvények közlekednek a Budapest–Esztergom vonal teljes szakaszán a dízel motorvonatok helyett. Az első nap tapasztalatai kedvezőek, az utasok örülnek a modern járműveknek. A jelenlegi menetrend várhatóan május 20-ig marad érvényben, akkortól viszont 62 perc alatt el lehet majd jutni Budapestről Esztergomba a gyorsított vonatokkal.

A Budapest–Esztergom vonalon nagyrészt befejeződött a pályafelújítás és a villamosítás, ez tette lehetővé, hogy hétfőtől már a teljes vonalon villamos motorvonatok közlekedhetnek. (A fejlesztésekről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő oldalán olvashat bővebben: https://nif.hu/2018/04/jelentos-merfoldkohoz-erkezik-a-rakosrendezo-esztergom-vasutvonal-fejlesztese/ )

Április 9-től ugyan a menetrend és a menetidő még nem változik az esztergomi vonalon, de az eddigi dízelüzemű Siemens Desiro motorvonatok többsége helyett az utasok már Stadler FLIRT motorvonatokkal utazhatnak. Csak két kora reggeli – a Nyugati pályaudvarról 4:20-kor és az Esztergomból 5:59-kor induló - vonat marad továbbra is Desiro-szerelvény. 

Az esztergomi vonalon utazók is jelentős színvonaljavulást tapasztalhatnak, ugyanis a népszerű és modern FLIRT motorvonatok akadálymentesítettek, 211 ülőhellyel rendelkeznek, a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató-rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekes székek és kerékpárok szállítására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. Az is előnyt jelent, hogy az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően éves szinten mintegy 260 milliót forinttal csökken a vasúttársaság energiafelhasználása az esztergomi vonalon, a Desiro motorvonatokra számított gázolajkiadáshoz viszonyítva.

Májustól tovább csökken a menetidő

A tervek szerint a Budapest–Esztergom vonalon május 20-tól a villamos üzemű FLIRT motorvonatok jobb menetdinamikáját kihasználó zónázó menetrendet vezet be a MÁV-START: a gyorsított személyvonatok esetében 1 óra 2 percre csökken a menetidő, amely a felújítás előtt 1 óra 28 perc volt a Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti távon.

* Munkanapokon az óránkénti két gyorsított vonatpár 30 percenként fog közlekedni – eltérő megállási rendel – Budapest-Nyugati–Esztergom között.

* Szintén munkanapokon Angyalföld–Piliscsaba állomások között minden állomáson és megállóhelyen megállva óránként egy vonatpár közlekedik, Piliscsabáig 38 perc alatt lehet majd eljutni.

* A Budapestről 6:51-től 20:51-ig közlekedő gyorsított vonatoktól a piliscsabai személyvonatokra csatlakozást biztosít a vasúttársaság Angyalföldön, minden órában – 6 perces átszállási idővel.

* Csúcsidőn kívül minden állomáson és megállóhelyen megálló vonatok közlekednek majd Budapest-Nyugati és Esztergom között.

 

Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. / Kommunikációs Igazgatóság





Copyright 2013.
Piliscsaba Város Önkormányzatának hivatalos honlapja.